SON DAKİKA! 65 yaş aylığı, dul ve yetim zammı ne kadar olacak? İşte milyonları ilgilendiren maaş hesabı
Milyonlara Ocak 2027'de yapılacak zam oranı TÜİK tarafından açıklanan Eylül ayı TÜFE verileriyle bir kez daha şekillendi. Memur ve emeklinin yanı sıra 65 yaş, dul, yetim aylıklarından engelli maaşına, SED ödemelerinden kıdem tazminatına kadar birçok sosyal yardım kalemi için de hesaplamalar netleşti. İşte ayrıntılar...
Emeklilere ve memurlara yapılacak maaş artışları için geri sayım devam ederken TÜİK tarafından açıklanan veriler 65 yaş aylığından dul ve yetim aylığına, evde bakım yardımından kıdem tazminatı tavanına kadar pek çok kalemde Ocak 2027 için ipuçlarını verdi.
MİLYONLAR İÇİN 3 AYLIK TABLO
Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) eylülde aylık bazda yüzde 1,84 artarken, yıllık enflasyon yüzde 29,73 olarak gerçekleşti. TÜFE, aralık ayına göre yüzde 24,32, 12 aylık ortalamalara göre ise yüzde 31,49 arttı.
TÜFE, temmuz ayında yüzde 1,78, Ağustos ayında ise aylık %1,84 artmıştı. Eylül ayında da yüzde 1,84 oranında artışla birlikte 3 aylık toplam oran yüzde 5,57'ye yükseldi.
Son verilere göre SSK ve Bağkur emeklileri yüzde 5,57'lik zammı cebe koydu. Memur ve 4C'Li emekliler için ise şuana kadar bir enflasyon farkı oluşmadı.
YIL SONU ENFLASYON TAHMİNLERİ NE YÖNDE?
Yıl sonu tahminlerine göre 6 aylık enflasyon Yüzde 8,7 ila yüzde 10,73 olacak. Memur maaşlarına yüzde 8.01-8.66 aralığında bir artış yapılacak. Memur maaşlarına yapılacak zam ile 65 yaş aylığı, evde bakım desteği, engelli aylıkları ve kıdem tazminatı tavanında etkileyecek. Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenecek katsayı ile bu kalemlere artış yapılacak.
Dul ve yetimlere ise bağlı oldukları sigorta koluna göre zam alacak.
SSK ve Bağ-Kur emeklileri için en düşük emekli aylığı 25.600 TL ila 26 bin 79 TL arasında olacak. En düşük memur maaşının ise 75 bin 849-76 bin 305 lira aralığına yükseleceği tahmin ediliyor.
Peki hangi ödemeler yüzde kaç artacak? İşte yeni rakamlar..
MEMUR AİLE YARDIMI
Memurlara çalışmayan eş için ödenen aylık aile yardımının 3 bin 581,14 liradan yüzde 8,66'lık senaryoda 3 bin 891 liraya çıkması bekleniyor.
Çocuk yardımının 0-6 yaş grubu için 787,76 liradan 856 liraya, 6 yaş üzerindeki çocuklar için ise 393,88 liradan 428 liraya yükselmesi öngörülüyor.
SABAH.COM.TR EKONOMİ