Asgari ücret için cepteki zam oranı! İşte masadaki tüm senaryolar...
Yıl sonunun yaklaşmasıyla asgari ücretin ne kadar olacağı merak konusu olmayı sürdürüyor. TÜİK tarafından açıklanan enflasyon verileriyle asgari ücret için bir oran daha netleşti. Peki Ocak 2027'de özel sektörde uygulanan en düşük maaş ne kadar olacak? İşte masadaki tüm senaryolar...
Doğrudan 7 milyonu aşkın çalışanı ve dolaylı olarak toplumun tamamını ilgilendiren asgari ücret için süreç giderek yaklaşıyor. Asgari ücret zammından, milyonlarca SSK, BAĞ-KUR emeklisi ile memur ve memur emeklilerine yapılacak zam oranında belirleyici olacak enflasyon verileri dün itibarıyla açıklandı.
Veriler sonrasında kıdem ve ihbar tazminatından işsizlik maaşına, sosyal destek ödemelerinden stajyer ücretine birçok kalemi doğrudan etkileyen asgari ücret için masadaki zam oranları yeniden şekillendi.
ASGARİ ÜCRET NE KADAR?
Ocak ayında asgari ücret zammı yüzde 27 zamla 28 bin 75 liraya kadar yükseldi. Brüt asgari ücret ise 33 bin 30 lira olarak belirlendi. 2025 yılı yıl sonu enflasyonu yüzde 30,89 olarak hesaplandı. Geçtiğimiz Asgari Ücret Tespit Komisyonu aralık ayında bir araya gelmiş, yapılan toplantılar sonrasında yeni asgari geçim ücreti belli oldu.
EYLÜL AYINDA YILLIK ENFLASYON YÜZDE KAÇ OLDU?
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre eylülde enflasyon aylık bazda yüzde 1,84 artarken, yıllık enflasyon yüzde 29,73 olarak gerçekleşti.
TÜFE, 2026 yılı başından bu yana yüzde 24,32, 12 aylık ortalamalara göre ise yüzde 31,49 arttı.
Asgari ücret, Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından aralık ayında yapılacak görüşmeler sonucunda belirlenecek. Yılın ilk 9 ayında gerçekleşen yüzde 24,32'lik orana göre asgari ücrete en az 34.903,24 TL'ye ulaşacak.
SABAH.COM.TR EKONOMİ